Bramki płatności WordPress i WooCommerce

WooCommerce to rewolucyjna wtyczka do WordPress, dzięki której z łatwością możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi. Intuicyjna, prosta w obsłudze i zapewniająca szerokie spektrum możliwości, umożliwia sprawne zarządzanie sprzedawanymi produktami: powielanie, dodawanie nowych wariantów i customizacja wyglądu jeszcze nigdy nie była taka prosta. Dzięki setkom dodatków możemy bez problemu uczynić nasz sklep wyjątkowym i jedynym w swoim rodzaju, a przede wszystkim jesteśmy w stanie sprawić, aby był jak najbardziej przyjazny użytkownikowi.

Wszystko co powinieneś wiedzieć na temat płatności w WooCommerce

Jedną ze znaczących zalet wtyczki są szerokie możliwości wyboru w zakresie obsługi transakcji. Dzięki temu, że wybieramy z bardzo dużej puli rozwiązań, możemy z łatwością dostosować płatności WooCommerce do swoich potrzeb. Dodatkowo możemy nie tylko przebierać w różnych formach, ale jesteśmy również w stanie zarządzać całym segmentem tak, by nie zarzucić klienta toną opcji na raz. Utrzymanie porządku w sekcji opłacania zamówienia zapewni komfort naszym kupującym, a my zyskamy pewność, że nie odejdą oni w ostatniej chwili, zniechęceni chaosem bijącym z monitora.

Płatności WordPress w sklepie

Po pierwsze – zarządzanie

Obecnie standardem jest, że sklepy internetowe oferują wiele różnych sposobów na sfinalizowanie zakupu. Wynika to głównie z badań rynków, ale także z procentowego udziału różnych urządzeń, z których korzystają nasi potencjalni klienci, gdy przeglądają naszą stronę. Oczywistym wnioskiem jest, że różnorodność to podstawa, jeżeli chcemy dotrzeć do dużej ilości klientów. W zależności od wybranego rynku możemy zauważyć, że klienci preferują jakiś konkretny sposób na zapłatę, np. PayPal czy zwykły przelew lub korzystają w większości z jednego typu urządzeń, np. smartfonów czy tabletów. Z tego względu, aby strona z płatnościami była dla klienta przejrzysta, warto zaopatrzyć się we wtyczkę wspomagającą zarządzanie systemami finalizacji transakcji.

Płatności WordPress w sklepie

Moduł Aktywne Płatności służy do segregowania, włączania i wyłączania danej bramki płatności WooCommerce. Dzięki niemu możemy łatwo i sprawnie decydować, z jakich opcji skorzystać może klient. Dodatkowo przy użyciu tego rozszerzenia jesteśmy w stanie wprowadzać opłaty za wybrane formy płacenia, a także ukrywać lub pokazywać konkretne rozwiązania dla klientów, którzy zakupili produkty za określoną kwotę.

Bramka płatności do WooCommerce – Dotpay

Moduł ten umożliwia połączenie naszej strony z serwisem, dzięki czemu jesteśmy w stanie akceptować opłaty poprzez Dotpay. Funkcjonalność wtyczki oparta jest na przekierowaniu klienta, który wybierze tę opcję, do strony dotpay.pl, gdzie dokonuje zapłaty za zamówione rzeczy. Dodatkowo wtyczka ta obsługuje wiele różnych walut, dzięki czemu możemy wystawiać nasze produkty lub usługi m.in. w dolarach amerykańskich, euro, funtach czy jenach.

WordPress płatności online – PayU

Wtyczka z PayU pozwala integrować nasz sklep z jedną z bardziej popularnych platform płatniczych w Polsce. Podobnie jak w przypadku Dotpay, bramka płatnicza PayU przekierowuje klienta na stronę, na której dokonuje on zapłaty. Jednymi z najważniejszych cech tego serwisu jest bezpieczeństwo, ale także szybkość transakcji, co czyni ją atrakcyjną dla nie jednego kupującego. Integracja sklepu z PayU umożliwia również udostępnienie klientom opcji skorzystania z rat, co może dodatkowo zwiększyć przychody ze sprzedaży.

Przelewy24, czyli wszystkie banki w jednym miejscu

Niewątpliwą zaletą tego modułu jest możliwość operowania w trzech walutach: złotówkach, dolarach i euro. Obecnie z systemu korzysta około 50 000 partnerów, co czyni Przelewy24 jedną z popularniejszych metod płatności. Transakcje przepuszczane przy pomocy tego serwisu są bezpieczne i zapewniają maksymalny komfort zarówno kupującemu, jak i sprzedawcy.

Pobieranie opłat przez Tpay

Podobnie jak wcześniej wymienione bramki płatności, Tpay działa poprzez przekierowanie klienta na stronę serwisu w momencie dokonywania zapłaty. Ważną zaletą tego modułu jest to, że w przypadku nieudanej płatności system nie anuluje zamówienia klienta, a ponowi próbę sfinalizowania transakcji. Dzięki temu łatwo oszczędzimy frustracji zarówno sobie, jak i kupującym, a sam proces zapłaty zajmie dużo mniej czasu. Bramka ta działa tylko w złotówkach.

Którą bramkę płatności wybrać?

Niezależnie od tego, jaką opcję wybierzemy, warto mieć na względzie, że bramki płatności powinny być stosowane równocześnie. Klienci, w zależności od regionu i kraju, z którego pochodzą, mają różne preferencje i w związku z tym, warto zapewnić im szeroki wybór możliwości. Dotyczy to również sposobu wysyłki i odbioru zakupionych towarów.

Z drugiej strony, ponieważ możemy wybierać z bardzo dużej gamy opcji, warto sprawdzić przed zakupem wtyczek, jakie preferencje w zakresie opłat mają nasi potencjalni klienci. Choć różnorodność jest ważna, w pewnym momencie może się okazać, że przesadzimy z ilością dostępnych opcji, co uczyni nasz sklep nieczytelnym. Z tego powodu warto również zaopatrzyć się w dodatkową wtyczkę służącą tylko i wyłącznie do zarządzania sposobami płatniczymi.

Zobacz porównanie bramek płatności →

Reader Interactions

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *